.

.

Thursday 27 October 2011

Style tudung sekarang ala biarawati , betol ke ?

as salam ,

okeh masa aku berfesbuk tadi kan , tetiba jumpa satu HADIS nih . hadis apa ? 



Hadis nabi :”barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka”.. riwayat Abu Daud.RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KPD MEREKA…

wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang/di pin di belakang sehingga menampakkn bentuk leher di hadapan..gayanya tak ubah seperti birawati kristian Laknatullah… Jauhilah dari memakai sebegini…agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai manusia sekalian…agenda kafir..Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam.. Adakah ini suatu kebetulan..? sememangnya agenda Kristian itu amat dahsyat utk menjahanamkan umat Islam..Mungkin ramai yang tidak mengetahuinya…sebar2kan lah.. selamatkan wanita Islam...YA Allah..Lindungilah kami dan ahli keluarga kami..
Perhatian Untuk Kaum Hawa, Pemakaian Tudung Cara Kristian.
Pemakaian tudung biarawati telah menjadi fenomena pada masa kini tanpa disedari oleh umat Islam. Fashion tudung ala Biarawati Kristian ini mungkin lahir dari kelekaan umat Islam sendiri. Justeru, menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjauhi fashion tudung ini dan kembali kepada pemakaian tudung cara orang Islam, dan menunjukkan sikap berhati-hati kita dalam etika pemakaian Islam.
Sabda Rasulullah saw:
“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka” (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)
Bagi anda yang memakai tudung seperti gambar, ayuh tinggalkan fashion tersebut. Bagi suami atau bapa yang punyai isteri dan anak yang memakainya, tegahlah mereka. Bagi mereka yang punyai medium untuk menyampaikan mesej ini, sebarluaskan mesej ini untuk manfaat kita semua.
Semoga usaha kecil kita ini mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah taala.
“Berpakaianlah mengikut ajaran Islam”



aku pon boleh dikatakan ikut trend pakai tdung style mcm nih . kan aku dh ckap 100% semua ikut TREND termasuk aku !

benda nih dah byk kod org tau kan , kalau dh fesyen cantik ke tak ke maen tiru je . zaman dah moden . 
mmg tak sedar org yahudi nih menyesatkan umat islam memang secara halus lahh .
yang islam nih pulak , bersikap apa boleh buat dah trend . OKAY . memang tak dinafikan lahh kan kita nih memang 100% ikut trend . contoh eh , kasut CROC tuh walaupun org ckap dkt tmpat tapak kaki tuh ade tnda buaya diorang buad bntuk ALLAH , ada org tak yg tak pakai lngsung kasot tu sbb dia tau psal benda tu ? aku rasa tak kod . dh mmg ikut TREND lantak lahh bentuk apa pun . OKAY itu satu hal .




ada banyak lagi style ikut trend nih , yg paling nampak lah skrg nih , pkai fone BB(BLACKBERRY) . 
DALAM FB kalau ad org post guna BB je , dekat komen . wahhh cayalhh BB kowd . bangga eh guna BB  ? aku tiktau lahh sebab aku tak sekaya yg guna BB tuhh . khabar angin lah kan , org ckap BB tu spa guna , yahudi ni mcm boleh apa org kata , mcm SPY ahh , susah aihh . 

okaylah banyak taip pulak aku malam malam nih , bukan ada orang nak baca pon kan ? 



Patot ke kalau kita biar agama lain menguasai AGAMA yang paling UTAMA  iaitu agama islam ? Bukan nak kritik agama lain eh !






*TERASA cuak , nak taip satu satu sbb ini hal agama . salah maksud sah sah kena maki habis punya :) 

2 comments:

hudazaba.blogspot said...

suke entry pasal nie .

Unknown said...

@hudazaba.blogspotmaseh ,hehe kalau ad silap dn salah dlm entry ni tolong bgitau tau . :D

Cetry KLIK!Magical nie :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...