.

.

Sunday, 10 July 2011

Soalan Bocor Bahasa Melayu-karangan PMR(2011)






soalan 1 :
Bekalan air di kampung anda sering terganggu. tulis surat kepada Jabatan Bekalan Air di tempat anda untuk meminta jabatan itu mengatasi masalah tersebut.



No 20 Lorong Seratus
Kampung Sepak Jatuh
00060 Kodiang 
Pahang

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pengarah 
Jambatan Bekalan Air
076470 Padang Besar 
Arau                                                                                                                   32 JANUARI 2013

Panglima,

Gangguan Bekalan Air
Merujuk perkara diatas,saya sebagai suami kepada isteri saya.Ingin Membuat aduan tentang gangguan bekalan air.

2.   sejak pada zaman dahulu satu gangguan bekalan air sering berlaju di sekitar kampung saya iaitu Kampung Sepak Jatuh Tersungkur Tergolek.Saya cukup tidak puas hati akan gangguan tersebut kerana telah memberi banyak sungguh kesulitan kepada saya.Daje Sungguh!!!!!

3.   Selain itu,ia juga telah memberi banyak kenangan pahit kepada sya.Contohnya ketika saya ingin membuang air besar.Oh!!!Cukup menyiksakan.Nak cerita rasa malu tetapi terpaksa.Saya terpaksa beristinjak menggunakan wang kertas RM 1.00, kerana pada ketika itu Gangguan bekalan air telah berlaku di kampong saya. Ini adalah salah Pihak kerajaan. Sekali lagi Daje untuk dia!!!

4.   Akhir kata daripada saya diharap pihak tuan dapat mengambil sebarang tindakkan atas aduan saya. Dan ingatlah kerana pihak tuan lah kenangan pahit saya masih lagi tidak dapat dicuci walaupun dibasuh menggunakan sabun Fabuloso.

Sekian Terima Kasih, 

Man Taik
(MAN TAIK B. MAN NAJIS)
Wakil penduduk kampung,






TEHHEE.. amek kauu . HAHA bulat mata dah kaa bace ? hehe . sorry kawan . 
popaidiselomenputput .. nak zzzz dahh . kesian korang yg amek PMR taon nih tuhh . eksaited gyla paa . :D

assalamualaikum.

p/s : korang jgn marah tau . ekceli semua nih nurul jumpa kertas kat dalam fail nurul , tetiba je ade . maklum lahh fail tanak bawak balik . tinggal bawah meja . :D lagypon dah nak puasa kan . nih laa last nak melawak jahad . kuikuikui .. 

5 comments:

Fatin Salsabila bt. Mohd Fauzi. said...

cehh..baru nk post..

Bunny-lala said...
This comment has been removed by the author.
tasya linda said...

cehh buat saspen je -.-' ingatkan betul-2 soalan bocor :)

Bunny-lala said...
This comment has been removed by the author.
Bunny-lala said...

tasya : hee . sorry ! lagypon mana ada lahh PMR dapat soalan bocor :D .smilee :))

Cetry KLIK!Magical nie :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...